Godt nyttår! #2020

06.01.2020

Godt nyttår til alle dere! #2020

Da er vi kommet inn i det nye året, 2020, og jeg vil ønske dere alle et riktig godt nytt år! 

Jeg velger å kalle året 2020 for #2020, da jeg har en drøm og et håp om at året #2020 blir mitt år, hvor mammadrømmen går i oppfyllelse. Etter snart 2 1/2 år med intens fokus og mange behandlinger, håper jeg at det nå blir min tur. 30 desember startet jeg med en ny behandling med prøverør (IVF). Jeg er i dag på dag 8 og har hatt kontroll hos gynekolog for å se hvordan behandlingen har påvirket follikkelene mine. Dessverre så viser det seg at follikkelene har utviklet seg annerledes enn det som var planlagt, og behandlingen blir avbrutt. Det er en nedtur, da hormonbehandling er tøft. Det medfører bivirkninger, men også psykisk påkjenning. Det å få beskjed om at jeg må avbryte for så å begynne på igjen neste syklus er tøft, men det er en realitet. Selv om jeg kunne ønske at det har vært annerledes, så må jeg bare finne meg i at slik er det. Jeg og ingen andre får gjort noe med det. 

Jeg hadde en lang og god samtale med de på Stork i dag, og det eneste riktige er å avbryte, for så å starte opp igjen neste syklus. De sier at de da vil sette meg på en annen behandling enn den jeg har stått på nå. Jeg har stått på en såkalt kort behandling som går over 8 dager med injeksjoner. Den jeg skal starte med neste gang starter allerede 6 dager før syklusen starter. Da er det medikamenter med østrogen som skal tilføres. Som alt annet er også behandlingsmetode med ulik behandling også individuelt, så det må prøves ut før den riktige behandlingen for meg blir riktig. 

En ting er sikkert; det er ingen dans på roser.. Men jeg vet at rosen en dag vil komme, så det er bare å holde motet oppe. Jeg gir meg ikke !!!!

Storkemamma - Anne Berit 

Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang